Árnyékkormány: Energia Fogyasztóvédelmi Szolgálatra lenne szükség, hogy ne legyen rémálom a rezsivel kapcsolatos ügyintézés
Az Árnyékkormány túl van az idei második, összességében hetedik Árnyékkormányülésén, az ezen született döntéseket pedig Molnár Csaba árnyék-kancelláriaminiszter és Kálmán Olga, az Árnyékkormány szóvivője ismertette a mai Árnyékkormányinfón.
Az Árnyékkormány a mai ülésén kiemelt ügyként foglalkozott azzal, hogy a kormány hétszeres rezsiemelése óta gyakorlatilag lehetetlen a rezsivel kapcsolatos ügyek belátható időn belül történő elintézése. Az energiaszolgáltatók ügyfélszolgálatai alacsony kapacitással, kevés helyszínen és csak munkaidőben működnek, a legtöbb esetben pedig az online és a telefonos ügyfélszolgálat sem jelent kiutat az akár több hónapos ügyintézésből.
Éppen ezért az Árnyékkormány egy úgynevezett Energia Fogyasztóvédelmi Szolgálat felállítását tartja szükségesnek, amely mintegy rezsiügyi ombudsmanként, széles jogkörrel tudná garantálni a rezsivel kapcsolatos ügyek gyors elintézését. Átlátható számlák, nyilvános árképzés, egy napon belüli ügyintézés akár munkaidőn kívül is, és méltányos eljárás a díjhátralékos fogyasztókkal – ezt eredményezné az Energia Fogyasztóvédelmi Szolgálat felállítása.
Az Árnyékkormány a fentieken túl további két ügyben fogadott el előterjesztéseket. Az egyikben az Árnyékkormány rögzíti, hogy a kormány továbbra sem hajtja végre az Európai Bizottság jogállamisággal kapcsolatos feltételeit, így Orbán Viktor az egyedüli felelőse annak, hogy továbbra sem jönnek az uniós pénzek.
A másikban az Árnyékkormány kimondja, hogy ha Magyarország nem távozik a lehető leghamarabb az orosz kémbankként ismert Nemzetközi Beruházási Bankból, akkor a politikai és nemzetbiztonsági kockázatok mellett a magyar adófizetők fogják megfizetni a bankban felhalmozódott, mára kritikus mértékű veszteséget is.